søndag 24. mai 2009

Bryting av tabu - Det drøyeste hjørnet: smakløse småvitser

Jeg var i går svært trøtt og samtidig på fisketur med en venn. Dette var utgangspunktet for jeg helt umotivert konstruerte smakløse vitser. Disse var ment i en setting alla lederseminar for å brekke opp stemningen litt og sjokkere. Settingen og fantasien om ansiktsutrykk og muligheten for det "stille minutt" gjorde at denne ballen rullet på seg flere vitser. Bare tenk deg den personen som vil le, men forsøker å holde igjen. Kanskje er dette et kjempe triks for å få ordet og beholde det, eller bryte opp for å få fem minutters pause.
Kanksje e
t forsøk i praksis også brenne noen broer for videre engasjement :-)






Practikal jokes synes jeg er svært gøy. Men personlig troner fortsatt skremming av parkeringsvakt.



Her er et lite utvalg av usmakelighetene fra i går:

Hva som er forskjellenmorra di og en fiskepudding?
-Fiskepuddingen kan du spise selv om den har vært kald en uke.
..





Hva som er forskjellen på en apekatt og en neger?
- Dagpenger og joggesko.
..





Hva som er forskjellen på en mongis og en sjimpanse?
- Snowjoggere og boblejakke.
..





Hva torturisten sa til jøden da han fant ut at han bare hadde en ballesten?
- faen, nå har du ødelagt halve morroa.
..





Hva trollet sa da han hadde tygget hull på en araber i suppa si?
- Hvem har driti i suppa mi?
..





Hva som er den fuksjonelle forskjellen på en Indier og en ku?
- Indiern kan ikke holde kjeft og stå stille da småjentene mjølker.
..





Hva som er forskjellen på en lirekasseapekatt og en sikkerhetsvakt?
- Uniformen.
..





Hva samen sa til sitt forsvar i retten, da han var siktet for å ha drept julenissen hjemme i stua?
- Jeg var sikker på at han var ute etter trygda mi.
..





Hva som er best av morra di og fiksepudding?
- Fiskepuddingen kan jeg bli mett av etter at jeg har pult.
..





Hva som er den største funksjonsforskjellen på en nynazist og en dassring?
- Nynazisten oppsøker dritten selv.
..


Det skal sies og understrekes sterkt at jeg hverken har rasistiske eller antisemittiske motiver, sympatier. Disse vitsene var kun en humoristisk lek for å sprenge tabugrenser, og la oss kjenne på oss selv og egne fordommer. Grupper som ble involvert i vitsingen er jevnt fordelt med vilje.

Som sagt før er jeg liberalistisk anlagt og ser nytten av å spre selvironi. Ekstreme miljøer mangler ofte akkurat dette. Det gjør også den jevne mann i gata. Her er vi alle i samme båt.
Håper refleksjon over egen definerte tabuer kan opplyse deg som leser.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar